Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-28, 10:38 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Kvalitetsmärkning är svårt, vem skall göra något sådant.

Ett steg i kvalitetsmärkning tycker jag är Microsofts SPLA, klarar man den, så påvisar det att personerna bakom webbhotellet har kunskapen för att avklara Microsofts certifikat.
Det behövs mer ärlighet i branschen, för många skriver "våra servrar", "vår serverhall" och "vår uppkoppling har XX antal Gbit" , även fast dom kanske hyr server, i någon annans serverhall och får del av 0.02 av domdär gigabiten.

Det finns väldigt mycket kunder där ute som inte har internet som huvudintresse, men ändock vill/behöver få ut sig eller sitt företag på internet, dessa som läser saker som t.ex. ovan går tyvärr på det och tycker det är jättebra, tills det slutar fungera (om det slutar fungera d.v.s.).

Hur ska man bedöma om ett webbhotell kan klassas som "användarvänligt" ?
(Kom inte dragandes med att det måste vara aktiebolag och ha en halv mille i likviditet, för det är bara bullshit, finns mängder med mindre enskilda firmor som piskar giganterna på fingrarna gällande service/support.)

Vad/vem avgör om ett webbhotell som är återförsäljare till ett annat är bättre/sämre än det hotell som dom själva ligger på ? Finns ju många som har bättre support än "huvudhotellet" men är lite dyrare, och kanske på så sätt är ett bättre alternativ.

Personligen har jag svårt att se hur en kvalitetsmärkning skulle se ut, ska den baseras på anställdas kunskap ? tekniska lösningar som hotellet äger ? certifieringar anställda/företaget har ? pengar i kassan ? antal anställda ? antal webkunder ?
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat