Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-14, 03:53 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
När jag söker på Google på ordet "kuvert" så reagerade jag på att du inte hade någon meta-description. Förmodligen får du bara hälften så många klick som du skulle kunna få från organiska träffar, eftersom du saknar en säljande text. I sökmotorerna ser man nu din adress och ditt mobilnummer när man söker på "kuvert" och det är ju inte optimalt.

Att lägga till en meta-description lär inte vara lösningen på alla dina svårigheter, men är en väldigt simpel sak som garanterat kommer att ge resultat.

Sen skulle jag även skaffa lite inlänkar med ankartexten "kurvert". Det bör inte vara svårt att ranka etta på det ordet, med tanke på ditt domännamn.

Som Alper sade så behöver du förmodligen också något bra erbjudande som ger intrycket av att det är billigt att handla hos dig. Jag saknar även pris per kuvert. Som det är nu måste man plocka fram miniräknaren för att se vad sakerna egentligen kostar. Ange ett tydligt pris per kuvert, samt bra rabatter vid större kvantiteter. När jag själv handlar sådant som kuvert, så är det alltid mängdrabatter jag tittar efter. Jag orkar aldrig fråga om offert, utan jag vill veta direkt vad priset per kuvert blir om jag beställer t ex 5000 st.

Edit: Jag tror inte du ska underskatta värdet av seo och att ranka bra på särskilda produkter heller. Ta även in sådant i ditt sortiment som andra ofta saknar. Själv handlar jag normalt av Boxon, men de har inte MailLite Gold. Därför gjorde jag en sökning på det och handlade på första bästa ställe. Jag hamnade här. Jag gillar även deras sätt att presentera priser och har nu varit trogen kund i över ett år. Emballage är förbrukningsmaterial, så räkna med att varje kund du får är värd betydligt mer än du tjänar på honom/henne vid första köptillfället.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat