Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-13, 17:12 #25
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag håller med Pitbulls inlägg i mångt och mycket vad gäller skillnader mellan exempelvis .com och .se.

Det är också en klart begränsad skara som idag är beredda att dra fram "den stora plånboken" för ett domännamn,
dels pga av att de inte har insikt och kunskap kring vad ett bra domännamn gör för verksamheten,
men kanske framförallt för att mer kostsamma andrahandsdomäner är en ny företeelse för Svenskar, och därmed lite läskigt, med rädsla för att bli lurad.

Vad gäller IDN-kampanjen under förra året, så anser även jag att den är en betydande orsak till att fler pp har fler .se-domäner.
Men även om 90% av de reggade domänerna inte förnyas,
så har ju trots allt IIS fått upp ögonen för kunderna att IDN-tecken numera går att använda i .se-domäner.
(Att det har fungerat sedan 2003 är ju inte alltför många som tagit fasta på)
Sen har ju även IIS lyckats med att få rubriker om hur stor ökning IIS haft (oavsett anledning) och det är väl vad en ny marknadsinriktad VD för IIS eftersträvar.

som så många före mig på WN har skrivit - vi stirrar bara ner i vår egen lilla ankdamm och det är givetvis så att svenska pp och företag i sinom tid kommer att lätta upp plånbokslädret för bra domäner och att användandet av IDN-tecken i domäner är mest en vanesak som vi om ett par år ser som en självklarhet.

En domän är ju idag (i flesta fall) mer central för en verksamhet än själva företagsnamnet.
Själva navet i verksamheters kommunikation och marknadsföring.

Men oavsett hur många stora innehavare som kommit till utanför IDN-kampanjen, så är det ju klart att registreringar även i spekulationssyfte ökat dramatiskt de senaste åren.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat