Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
Jag har haft funderingar även jag.
Tyvärr ser man allt för ofta att det står gamla kartonger av msoffice och annat med en matta av damm ovanpå. Undvik det.
Det där med personlig service är jätteviktigt. Även ärlighet. Det värsta jag vet är när jag stöter på en handlare som ljuger mig rätt upp i ansiktet om en sak, antingen av okunskap eller att denne chansar på att jag inte känner till vad det handlar om . Jag brukar försöka spela novis för att få reda på om en säljare är seriös eller inte.
Försök att pejla kundens kunskapsnivå och lägg snacket även på denna nivå. När jag hjälper folk med datorer och jag vet att de inte har en aning om gigabyte, megahertz eller usb, så brukar jag istället säga typ "Den här hårddisken är jättestor. Du kommer att klara dig på den i många år" eller "Den är tillräckligt snabb för dina behov. Du skall ju inte spela på datorn." etc.
Sen skulle jag se till att satsa på ett större sortiment med dessa små, men oumbärliga grejer man behöver till sin dator när man minst anar det, som fläktar av olika storlekar, skruvar i just den storleken man saknar eller en förlängning till den där kabeln som alltid är är för kort mellan hårddisken och nätdelen. Vet mupparna.. f'låt, entusiasterna att dessa grejer alltid finns inne hos dig så ökar chansen att dom drar ner och köper det. Chansen finns ju att de även köper andra grejer medans dom ändå är där.
Ett inlägg ovan föreslog internetcafe.. varför inte, har man plats i en liten hörna i butiken så kan det kanske vara en god idé. Då har man ju även en plats där folk kan prova program eller prylar dom vill köpa.
Det var mina funderingar det.
|