Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-12, 16:29 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det hade varit lite trevligt med mer verklighetsanknytning. Till att börja med har faktiskt shellkonto bytt ut sitt avtal nyligen. Det innebär att det avtal de refererar till när du kontaktar dem som presumptiv kund är det nya.

För er förening gäller således det gamla avtalet där kontot aktivt behövde förlängas; förs efter att ni aktivt förlängt och godkänt det nya avtalet skulle det gälla.

Jag pratade med Anders om detta redan förra gången du försökte skriva ner dem totalt. Vad jag förstår har ni dels meddelat att ni har haft för avsikt att avsluta kontot och därefter inte förlängt kontot som är brukligt på shellkonto. När ni därmed slutade vara kund raderas kontot och allt innehåll.

När ni sedan kontaktar dem och vill ha tillbaka databasen så vill de vara snälla och återskapa den från backup. Problemet är bara att innan någon hinner återskapa er data går två diskar sönder samtidigt i backupservern.

Men shellkonto ger faktiskt inte upp där. Istället skickar de diskarna till Ibas som konstaterar att diskarna är så totalförstörda att det inte går att rädda någon data från dem.

Således är er databas helt försvunnen. Men i och med att ni inte varit kund längre än ett år hos Shellkonto borde ni ju i värsta fall ha en kopia på databasen från det att ni flyttade till dem.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat