Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
|
Jag har också upplevt en hel del problem med uppkopplingen. Förra året hade jag ren katastrof-uppkoppling då mitt internet kopplade ner konstant. Kan säga att det var riktigt frustrerande att spela poker-turneringar och ha toppenbra händer när internet slutade fungera under spelets gång.(klienten la ju min hand automatiskt då.)
Hur som helst, efter många samtal så fick jag felsöka och dom provade att sänka hastigheten samt. skicka ut ett nytt modem. Det fungerade, det jag då glömde var att fråga hur snabb uppkoppling jag hade. Dom hade satt ner det till 8mbit trots att jag betalar 399/månad. Så i ett år har jag betalat 399 helt i onödan, men det får jag nog skylla mig själv för.
Så började problemet igår, märkte hur min bärbara logga in å ut hela tiden på msn. Jag ringde idag och frågade vilken hastighet mitt bredband låg på, 8mbit säger dom då. Samtidigt så märkte jag att det kostar 349:-/månad för "upp till 24mbit". Denna prissänkning har dom haft i 7 månader och har fortfarande inte lyckats att flytta över dom gamla kunderna till den kostnanden.
Så i 7 månader har man betalat 50:- för ingenting, samt. haft 8mbit (det skulle kosta mig 319:- i månaden för 8mbit)
Precis som ngn annan skrev så erbjöd dom mig en fri bredbandsmånad vilket var okej för mig, men det suger rejält att man samtidigt har godkänt avtalet till att betala för mkt bara för att man betalar sin räkning. Hur många brukar kolla om det är en prissänkning på sin bredbandsleverantör?
Vet inte om jag ska prova på lösningen ni beskrev i tråden, eller om man ska vänta och hoppas på ett mirakel från BBB:s håll?!
|