|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2004
|
BBB ADSL2 24/1 och har problem periodvis med att den byter IP-nummer utan att jag märker det.. jag kör en router som antagligen ordnar allt men jag borde märka medans jag sitter och surfar att något händer... kanske jag inte råkar surfa just vid det ögonblicket den byter men men och BBB säger att det måste vara något med min utrustning för dem har inga problem...
Jag byte till 20/3 för några månader sedan när det kom och gick väl bra tills dess att man började spela spel och hade då kanske 3 gånger så mycket mer i PING vilket i normala fall var högt innan jämfört med många andra operatörer.
Ringde BBB och efter ett par samtal fick jag svaret att det är ett PINGFILTER när man kopplar in 3mbit och han sa att jag kan koppla bort det om du vill så sa han att det kan dröja någon timme innan det är borta...
Efter ett dygn var det fortfarande samma problem och ringde up igen och fick snacka med en som sa att det verkar inte gå att stänga av mid 3mbit upload så han skulle testa sätta på 1mbit och stänga av och skulle det strula skulle jag ringa up igen...
Då kan jag lova det blev bra ping, näst intil lika bra som Telia =) men inte riktigt, alldrig varit så bra ping förut men men.
Helt plötsligt en dag började det strula igen med PINGen så ringde up och då var pingfiltret på igen...
hel skumt men dem stängde av och efter det har jag endast ibland ip byte problemet samt att DNS slutar fungera under en tund och kommer igång igen..
hade jag inte fått lov att pröjsa aktiveringen av nytt nummer och fast telefon hade jag bytit till Telia för länge sedan.
|