Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-11, 13:09 #8
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by melin@Aug 11 2007, 11:28
särklass dyraste? enligt vem?
Jag betalar 320 för 100/10 Mb..
Särklass dyraste för vad man får (dvs en uppkoppling som inte är tillförlitlig, ingen vettig support, epost som inte fungerar och man måste betala extra för alla tilläggstjänster såsom fast ip dyl.). Att betala flera hundra kronor för något som inte fungerar känns otroligt dyrt. Det är för mig det särklass dyraste alternativet - inte minst i form av förlorad arbetstid, felsökningar, kontakt med kundtjänst och support. Jag säger dock inte att de är dyrast på allt, du pratar uppenbarligen om bredbandsuppkoppling via nätverksuttag och jag pratar om ADSL-uppkopplingen. Jag säger inte heller att de är dyrast på varken digital-tv eller ip-telefoni så håll dig gärna till ämnet.

Skulle man betala 100 SEK för något som inte fungerar så skulle det fortfarande vara otroligt dyrt. Jag betalar hursomhelst 399 SEK för något som ska vara 24Mbit ned och 2 Mbit upp eller något i den stilen (då är dock fast ip inkluderat, wow). Överföringshastigheten är begränsad per tcp-koppel till ca 150-200Kb/s eller liknande alternativt om det är för dålig kapacitet som gör att till och med SF-Anytime och liknande inte fungerar i mellanåt.

Som du kanske förstår så är det är inte bara tillfälliga problem, utan problemen upprepas gång på gång.

Att Bredbandsbolaget dessutom försöker mörka allt genom att endast lägga upp en liten notis i deras driftinformation när det gäller så allvarliga och omfattande fel samt efter att problemet pågått under en hel arbetsvecka är ju bara löjligt. Det har uppenbarligen förekommit liknande problem tidigare med stackars användare som det fortfarande inte fungerar för trots att BBB låtsas att allt är fixat.

Som student i Luleå betalade jag 20 SEK per månad för 20 Mbit i båda riktningarna och det var betydligt bättre stabilitet där än här. Då drevs nätet dock till stor del av studenter på Luleå Tekniska Universitet som visste vad dom gjorde...