Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-27, 13:19 #12
WebMazters avatar
WebMazter WebMazter är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
WebMazter WebMazter är inte uppkopplad
Medlem
WebMazters avatar

Reg.datum: Jun 2004
Well, jag har köpt in mig hos "scorpionshops" och provat "hotellet" en längre tid.
Tyvärr, måste jag säga, har "hotellet" en hel del brister bl.a. otaliga downperioder,
extremtrög/bristfällig mailserver, "kontrollpanel" som innehåller otal brister/kodfel.

Trots att ägaren stoltserar med "egen maskinpark" och "återförsäljar-system" och
för övrigt är en väldigt sympatisk person, så verkar "hotellet" ligga på hyrd rack...
Antagandet är att "ping scorpionshops" och "ping xx-återförsäljare" ger samma IP
som i sin tur leder till... Och att det verkar saknas egen kontroll på software/server.

Det är även trist, trots ägarens goda intentioner, att utlovade funktioner & service
inte tycks gå att genomföra (troligtvis p.g.a. "hyrd rack syndromet") & ÅF-systemet
som faller rask med näsan i asfalten då bl.a. "scorpionshops" IP syns rakt igenom
& "kund-paneler" som tyvärr inte håller måttet v.b. funktioner/kodfel/ÅF-layout etc.

Det ser bra ut "på papperet" med priser/funktioner för både privat och ÅF(hotell)
och jag önskar att de flesta problem ej hade/har/kommer hanteras så bristfälligt.

Jag kan, pga hittills ovanstående problem, tyvärr inte rekommendera någon att
lägga sina slantar på detta "web-hotell", annat än i försöks-verksamhet el. dyl.

De som nu "råkar sitta fast" får nog tålmodigt vänta, "på ett kors i cyberspace",
tills att problemen löses på ett bättre sätt än hittills. Det såg ju så himla bra ut...

Idag har "hotellet" brakat ihop igen... Hoppas det löser sig... Med det mesta...

Addendum:
Då jag äger och förfogar över "några" domäner, samt även är webmaster för en
ansenlig mängd kunder, så brukar jag emellanåt testa både nya/äldre web-hotell
för att se om det dyker upp någon s.a.s "lämplig kandidat" som kan användas etc.

MVH: WebMazter
WebMazter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat