Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-09, 19:16 #13
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag beställer från vistaprint 2-3 gånger i veckan. Jag är nöjd med priser och produkter, men mycket missnöjd med deras webshop.

Jag gör 1 beställning och får pris A
Med första beställningen får jag en lapp som ger mig 25% rabatt på nästa beställning, då får jag fram pris B.

När jag sedan gör en återbeställning av senaste ordern hade man kunnat förvänta sig at den har samma pris, men då är det pris C. När jag då försöker lägga 2*5000 visitkort av min design i kundvagnen så blir det ändå bara 5000, jag får då ladda upp orginalen och kalla dem för olika saker samt göra en ny beställning. För att beställa 50 000 visitkort måste man altså ladda upp samma design 10 gånger och beställa 5000 av varje design. Man får dessutom bara rabatt på den första av de 5000, så styckpriset blev högre (frakten inräknat) om jag beställde 5000 stycken 10 gånger än om jag beställde 50 000 en gång. Dock blev det billigare när jag återbeställde de 50 000.

Det är SJUKT krångligt, och dessutom får man en helt galen spec där det står att jag köpt:
1500 visitkort (1st)
2500 visitkort (2st)
5000 visitkort (1st)
3500 visitkort (3 st)
7000 visitkort (2 st)
1000 visitkort (12 st)
2000 visitkort (1 st)

Vilket inte verkar ha någon logik alls...

Dessutom är dom svåra att få tag på, och svara inte på alla mail, och dom tror inte på mig när jag säger att jag bara kan lägga max 5000 visitkort av en design i samma beställning, dom säger att det bara är att välja den designen igen för att få fler, men det är altså inte sant.

Om man orkar stå ut med en knepig webshop så tycker jag vistaprint är grymma! 7-dagars leveransen brukar jag ha hemma på 3 dagar (3-dagars tar dock alltid 7 dagar, vilket är lite konstigt, men som enligt dem beror på att vi beställer till vår box-adress). Prisvärt är det iallafall!
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat