Citat:
Originally posted by melin@Jul 21 2003, 08:03 PM
Ok.. vet inte om det är nån inne som kommer se detta men ni verkar vara en del som driver samt försöker driva webföretag..
tips 1: gå ihop.. det är enklare att lyckas om man är flera. Sedan kan ni självklart köra med "lön efter arbete" dvs var och en får lön efter det man gör
tips 2: som företagare gör ni en egen sajt som ni satsar marknadsföring på. Få dit besökare och efter tag då ni får in då förhoppningsvis minst 5-10 tusen besökare om dagen så säljer ni annonsplatser. Det kan dra in dom extra kronor som behövs för att man ska överleva
Men att lyckas som webdesigner i dagens sverige är svårt - oerhört svårt..
mer mättad marknad får man leta efter...
|
Håller med dig om att marknaden i sverige och väldigt många andra länder är mättad. När man tittar sig omkring så kan väldigt många göra sina egna webbsidor, och är det företag så känner dom oftast någon som gör det billigare än vad det kostar att hyra en riktig designer.
Själv så frilansar jag bara ibland som designer eller utvecklare och försöker att visa många referencer och liknande när jag söker ett jobb. Jag föreslår att du sätter dig ner och börjar utveckla något eget system tex, e-handelslösningar, annonsmarknader eller liknande saker. Som du senare kan använda som referencer och visa upp din förmåga i det eller dom skript språk du väljer att gör det i.
Tror att detta kan ge väldigt mycket faktist, håller själv på att lära mig PHP och MYSQL nu för att senare börja utveckla en webbutik till min online butik som liger på is (utveckling) under sommaren.
Så mitt råd är igentligen att försöka ha många bra referencer att visa upp när du söker ett jobb.
När det gäller att starta en firma eller liknande så tycker jag du ska gå till arbetsförmedlingen och be om hjälp, det gjorde jag själv och dom var väldigt hjälpsamma och trevliga.
Hoppas att det går bra för dig.
Mvh,
Viper