Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -Jan Eriksson@Aug 7 2007, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
SBS är för mig Skit Bakom Spakarna, MS påstår att det betyder Small Business Server. Jag tycker inte att det är någon skillnad mellan de två.
|
Nu är du elak. När man har fått grepp om SBS så fungerar den utmärkt.
|
Elak? Näe, aldrig Ehrm, eller kanske ibland.
Hur många av de som köpt Small Business Server använder AD-funktioner som inte finns i NT4? Inte många alls enligt min erfarenhet. De flesta använder inte ens loginskript. Sen att man kan få den att fungera utmärkt var liksom inte poängen, poängen var att för att kunna utnyttja funktionerna så måste man skaffa sig kunskap som vida överstiger vad som är rimligt på ett mindre företag som inte har en heltidstekniker eller så måste man anlita en konsult.
|
När man sätter upp Small Business Server + klienterna så är det bara att göra det rätt från början så aktiveras ADet samt alla nödvändiga script. Oftast är det de som har kunskap från NT4 som gör fel eftersom de brukar sätta upp klienterna manuellt och då får du inte med alla godbitar. Istället ska du från klienten använda Network Configuration Wizard. Då får du med det roliga som ingår i Small Business Server. Fungerar utmärkt.
Kan säga, för att sätta upp SBS så får det inte vara SBS. B)