jag fick en liten kick av att de flesta verkar positiva!
håller redan på att kolla upp ett passande domännamn.
visst, förmodligen inga större intäkter att se fram emot på detta, men jag tror behovet av ett sånt ställe verkligen finns. ändå är det nästan så att jag skulle kunna dra igång den bara för egen vinning eftersom jag ser en chans att få igång projekt kring massa domännamn jag har liggande.
för att komma vidare lär jag behöva hjälp av någon som kan koda en sajt av den här typen. jag själv är inte insatt i mer än enkel HTML och det räcker inte långt i detta fall.
vad ska han/hon kunna som jag behöver leja/alliera mig med?
Citat:
Jag gillar idén men jag tror att det skulle dyka upp en väldigt massa "ickekunniga" inom webutvecklings-området. Folk som bara har en idé men inte kan något osv. Och om det skulle bli många sådana så skulle nog de som mailen kommer till, tillslut bli trötta på det.
Så du borde iaf ha nån typ av "check" på att dom verkligen kan det dom säger att dom kan. Någon typ av verifiering.
|
man måste nog ha en manuell check av alla nya projekt som läggs upp.
man bör även ha en sorts klassning av tjänsteleverantörer så projektskapare kan välja om de vill vända sig till alla (chans att få tag på billigare/mer oerfarna) eller endast de högre klassade.
personklassificeringen är sedan ett kapitel för sig, men man kanske kan utgå ifrån hur många positiva betyg de fått från tidigare samarbeten eller liknande? i början har ingen nåt någon klassnivå, så trots att man vänder sig till alla finns där inte så mkt folk och därmed ingen risk för massa oseriösa svar.
kom gärna med spontana idéer/tankar!
jag tror som sagt många här på WN kan få nytta av en sån här sajt