Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-06, 08:06 #14
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Rött tycker jag passar utmärkt som "varningsfärg", men ni har använt dt flitigt över hela siten. En röd beställningsknapp kändes lite konstigt. Hög tröskel att klicka på den, om du förstår vad jag menar.

Under nyheter står det:
"vi hoppas kunna vara en längre tid, d&au… Läs mer.. "

"gå med nu knappen" ser märklig ut i IE7.

Produktbeskrivningen på ebutik+ utökad:
"Med vår helt nya e-butiks lösning har du möjlighet att hänga på, för en rimlig kostnad."

Konstig text, den borde skrivas om.

På samma sida: "Jämför med våra konkurenter" Felstavat

På samma sida: "Färger bestämmer kunden, ett mer professionellt utseende." Fyll på med text, det där var verkligen minsta möjliga

Längst ner på sidan står det "Meddela en Vän" Stor bokstav skall bara vara i inledande ord på en mening. Dessutom borde den byta namn, varför vill jag meddela en vän?

Sedan så borde det vara ett mellanslag mellan e-butik och plustecknet för e-butik+ utökad.

Länken "rabatt priser" i menyn borde döpas om. Den går dessutom till en sida som heter utförsäljning. Ni borde verkligen se över ordvalet där.

Webhotellspaketen behöver ni skriva mer om. Varför skall man välja er som leverantör tillexempel. Måste ju kunna skriva massor om lokal anknytning etc då åni konkurrerar med alla de stora drakarna samt lågprishotellen. Ge kunden en anledning att vara stolt över att använda er som leverantör!

På sidan referenser skriver nä "här gjorde vi..." på alla. Skriv referenserna lite mer läsvärde. dessutom är uniklogotyp och unikdesign hopskrivna på de flesta ställen, men inte alla.

Den produkten som ligger under "Fråga Harry", eller rättare sagt produktbeskrivningen blir kapad i överkant.

Under "Om företaget" skulle jag vilja läsa mer om vad ni gör och hur ni gör det. En punktad lista med ord säger ganska lite.
Förklara gärna den här meningen: "Mer specifikt vad vi gör inom områden som:"

Gör ni texteditorer förresten?

Fyll på med mer text och information på den sidan.

Varukorgssidan var lite opedagogisk.
Det finns "uppdatera korg" och "fortsätt", men inget "gå till betalning", "gå till kassa" eller liknande.

Siten som sådan tycker jag är lättnavigerad och luftig. Trevlig och personlig verkar ha varit två nyckelord när ni designade den och jag måste säga att ni lyckats väl! Dessutom håller den ihop snyggt och blir aldrig kantig i nederkant, vilket jag gillar.

Ett VG i betyg. Med lite bättre texter så kommer det bli riktigt bra!
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat