|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Apr 2005
|
Mycket bra!
Tyvärr måste jag bara berätta en historia om vad som hände en kollega till migs kompis för nått år sedan.
Killen jobbar som någon slags hantverkare, egenföretagare och är ganska stor till växten. Pga sitt jobb så har han utrustning i sin arbetsbil för över hundratusen kr, kanske till och med ett par hundratusen kr, vet inte exakt.
En morgon när han ska iväg till en kund så ser han en biltjuv som brytit upp bildörren och ligger i framsätet och håller på att tjuvkoppla den. Min kollegas kompis förstår direkt vad som är på väg att hända och han springer fram. Tjuvens ben sticker ut genom dörren då han ligger nere vid pedalerna och håller på att koppla. Min kollegas kompis är så klart rädd för att tjuven både kan vara beväpnad och farlig så han smäller hårt igen bildörren över hans ben för att få ett överläge, sliter ut tjuven ur bilen, brottar ner han och håller fast han tills polisen kommer.
Vad hände? Jo min kollegas kompis får ett straff som är betydligt hårdare än det tjuven fick pga att tjuven bröt ett ben när bildörren smältes igen. Facktum är att tjuven pga den skada han utsattes för knappt får nått straff alls medan min kollegas kompis både ska betala ett stort skadestånd till tjuven och ett gäng dagsböter till staten.
Tack för den Sverige!
|