Som alltid med sådana här erbjudande så måste man självfallet vara kritisk och själv ställa sig frågan om detta helt enkelt kan vara sant.
Här är bara några saker som dessvärre talar emot:
-Priset! Med alla komponenter, frakter, tillverkning osv så finns det överhuvudtaget ingen som kan sälja en dator till detta priset. Isåfall hade någon redan gjort det.
-Man har inget kontor
-Inget telefonnr
-Använder sig av en Hotmail adress
-Påstår sig ha avtal med serviceföretaget Infocare, detta har tillbaka visas.
-Deras helt oprofessionella webbplats där de vill att företag ska annonsera för 20 miljoner styck. Man måste höra hur rimligt detta låter, inte ens den största webbplatsen på nätet lär ha dessa webbsidor.
-Varför vill de inte tala om vem som tillverkar eller levererar datorerna. Svaret är enkelt, då kommer journalister kontakta tillverkaren och höra om det stämmer.
Sedan att grundaren pratar om att kanditera som statsminister utan att ha ett parti bakom sig, då börjar man fundera om det är i Sverige eller Brasilien han menar.
Vad som händer efter de två veckorna som första leveransen sker så känner jag starkt på mig att det kommer att bli leveransförseningar. Vet inte var jag får mina aningar ifrån