Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-04, 18:09 #7
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
Micke_Ns avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by centi@Aug 3 2007, 16:46

har du/någon någon nyare erfarenhet
av aspdotnetstorefront ...är det bra grejjer idag ?

mvh/pierre
Jo saker och ting går framåt men kanske inte inom det jag tycker de borde satsa på. De har givit ut en DNN modul för shoppen samt integrerat det men någon typ av CRM lösning. Så jag tycker att utvecklingen av shoppen stått still i ca 1,5år nu. Shoppen har även genomgått en PABP certifiering för VISA/MC.

De har gjort av sig med lite hårdkodade HTML grejor men där finns fortfarande mycket HTML som är hårdkodat innuti .DLL:er vilket är skit. Men så blir det när en gammal ASP lösning skall skrivas om till .NET. De fastnar i sitt gammla ASP tänk och tar inte riktigt steget ut och gör saker och ting the .NET way :-).

Men om du tänkt använda shoppen "out of the box" så är där inget direkt att klaga på. Men om du t ex vill ha interaktiva funktioner på en produktsida och t ex vill använda dig av vanliga .NET controls, UserControls etc på produkt sida så klarar inte deras såkallade XMLPackage av att hantera detta. Deras egen Skinning engine tycker jag heller inte riktigt om. Den begränsar en hel del. Förhoppingsvis kommer de att gå över till .NET Master Pages i framtiden men om eller när det händer är det nog ingen som vet.

/M
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat