Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-04, 11:00 #5
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Undersök marknaden lite grann för grossister innan du beslutar hur du vill göra med lager.

I vissa branscher kanske det är så att inte ens grossisterna kan leverera snabbt och då är eget lager ett måste, om däremot grossisten lovar att du har varorna inom 2 dagar då fungerar nog lagerfritt och beställningsvaror.

Jag som har en blandning av både och kan säga att vid leveranstider på nästan två veckor så börjar kunderna skrika även om det är en beställningsvara. Min erfarenhet är också att man har mycket svårt att hitta grossister som levererar fortare än på en vecka från köp, men det beror naturligtvis på marknad. Sedan tenderar folk att begripa bättre att dyrare varor är beställningsvaror medan varor för runt 250-300 kr accepterar man inte riktigt det på.

Sedan finns ju alltid dropship leverantörer inom vissa branscher. I min finns nästan inga vilket tvingar en vid beställningsvaror att först få varan och sedan skicka den till kund. Att få den skickad direkt till kund är smidigare. Så kolla om din bransch har dropshippers.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat