Visa ett inlägg
Oläst 2003-03-04, 01:31 #4
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Det är väll inte så konstigt att en sida som är större, får mer betalt.

Om man är en liten sida, så ska man vara glad om man får någon sponsor över huvud taget. Om man sätter press på annonsören, så spelar det inte så stor roll för dem om man bojkottar dem.

Men om du är en större sida, så spelar det ganska stor roll för företagets totala exponering om den stora sidan vill visa deras annonser eller inte. På så sätt kan den stora sidan kräva lite mer.

Dessutom så har väll annonsörerna kommit fram till att det inte är lönande att annonsera på nätet.
När tradedoubler startade, kunde man få 1,50kr för ett klick. Idag är man jätteglad om man får 0,25kr.
Men jag förstår annonsörerna.
Och vi ser väll vad som hände med företagen när annonspriserna var skyhöga?

Jag har faktiskt nästan övergivit tradedoubler helt och istället försökt att sälja annonser direkt till företag. (Men ni kanske kan se hur det gick genom att läsa inlägget "Problem med indrivning av pengar".)

Jag tror på att hitta nya sätt att annonsera på nätet. Besökarna är inte lika "lättlurade" nu som innan. För några år sedan, låg CTR på annonser mellan 2-5%. Idag ligger det ungefär mellan 0,1-1%.

Men ett bra tips om du känner att du är mer värd. Ring tradedoubler och förklara det för dem. Där finns en möjlighet att bli s.k. "Superaffiliate".
Lycka till!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat