Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-03, 10:07 #185
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:

Just detta mail tycker jag var ganska enkelt. LITE kunskaper om affiliatemarknadsföring får man nog får man nog förusättas ha om man är medlem på TD, annars finns det en ordlista på TDs hemsida. T.ex. termen iSales har funnits i flera år och används av nästan 50% av alla annonsörer.

Sedan det viktigaste som man måste förstå är att det är INTE TD som sätter ersättningarna!
Beslut om ersättningsförändringar bestäms ofta direkt så det är svårt att skicka ut information i förväg.
Informationen om ersättning har legat på samma ställe i 8 år, så helt omöjlig ska den inte vara att hitta, varför inte offra 30 min av ditt liv och lära dig TD's system om du vill tjäna pengar på det?
Visst, men borde det inte ligga i Tradedoublers intresse av att alla förstår deras utskick (utan att man behöver ordlista)? Säg att det är 10% som inte fattar. Och 5% av dessa kanske avslutar samarbetet... precis som jag brukar göra.

Givetvis är det inte TD som sätter ersättningarna. Men det är TD som skickar ut informationen om att ersättningarna blivit ändrade. Så det är klart att de har den fullständiga informationen.

Jag är ansluten till många program. Det är svårt att ha koll på alla ersättningsnivåer utantill. Därför borde Tradedoubler i dessa mejl informera bättre om 1) vad jag har + 2) vad jag kommer få. Visst kan jag logga in, men det tar onödigt lång tid. Dessutom finns inte informationen där heller. Där kan jag endast se min nya ersättning.
swan är inte uppkopplad