Citat:
Originally posted by Charlie@Aug 2 2007, 01:35
Oj oj oj oj. *Vilket roligt sammanträffande, grazzy.
Sett ztreams signatur?
* Tshirts.se
Edit: Särskilt roligt är det att han skriver om sidan, och hur han ska öka densiteten av "t-shirts" i sin blogg . Intressant att du inte anser att just hans tshirts.se är "långsiktig på riktigt".
Tycker för övrigt att sidor med riktiga artiklar, skrivna av ghost writers, är otroligt mycket mer givande för besökarna, än en lista på länkar som din väns sida t-shirts.se ger. Tar mest upp det för den otroligt dubbelmoral du/ni uppvisar. Hyckleri någon?
|
Nu vet jag inte om jag tycker att jag vill framställas som ett gott exempel på hur man gör världens bästa hemsidor precis, men jag försvarar gärna allt jag står bakom.
Jag har också jobbat med MFA-sidor och liknande saker. Har fortfarande vissa sådana sidor men jag nyproducerar eller arbetar inte aktivt med några eftersom jag vet att det inte är långsiktigt och därför inte förtjänar min tid.
Angående Tshirts.se är det en launchsite för en ny butik. Syftet är att bygga närvaro på google för att göra en butikslaunch och direkt ha ett stort besökarantal inom rätt nisch. Sedan undrar jag också när länkkataloger generellt ansedda som oseriösa?
Dessutom förespråkar inte jag en MFA-fri värld. Jag säger bara att ingen kommer tjäna pengar på det inom två år för det är skit, och det vet google och det vet du och jag. Sen att jag själv har lite sådana spöken i garderoben gör inte mig till en hycklare. Jag påstår inte att det är något hemskt som borde förbjudas, bara att det är en dålig affärsidé.
Sedan så kan jag väl bara påpeka att jag och Grazzy för den delen berättar i princip allt om oss själva på våra respektive bloggar. Där finns också information om vad vi tjänar pengar på och vad vi sysslar med.
Jag beskyller inte Thomas B för att göra något fel, men nog fan är det MFA han sysslar med och om han vill motbevisa någon (jag bryr mig inte) så kan han väl posta länkar till sina sidor om han nu vill vara så öppen och dela med sig som han påstår.