Citat:
Seriöst? Snacka om att fylla på med skräp för att bygga upp dina sidor. För det är precis det som du skriver ovan. Annars får du nog förtydliga dig.
|
Fylla på med skräp???? Vad är det som är skräp med egna sidor som man länkar från o till.. Förstår inte varför du tycker det är skräp med directories o bloggar.. Miljoner personer använder sig av bloggar o directories och JA gör man det på rätt sätt så är de utmärkta verktyg för dela med sig av info ock för att bygga upp tex bra länkar till dina sidor vilket med tiden gör att dina sidor rankas högre... Iallafall våra gör det

..
Citat:
Nej man skapar inte sidor efter vad som betalar bra. Det har folk försökt förr. Det är bättre att satsa seriöst på något man tycker är roligt och är intresserad av. Detta tipset är riktigt dåligt!
|
Fredrik, det här beror väl ändå vad du har för mål med dina sidor eller hur? Självklart kan du bygga sidor om ämnen som du är genuint o seriöst intresserad av MEN det är inte målet med dessa sidor som jag skriver om här.. Jag har även sidor som inte har några som helst annonser på, sidor om saker som jag är mkt intresserad av som tex segling, poker, golf, resor etc etc..
Om jag har en klient som vill att jag ska tillverka 10 sidor om hur man reparerar sina creditkorts skulder och som dessutom anlitar mig för att de vill tjäna pengar på dessa sidor så ska jag alltså tacka nej till detta med anledningen av att jag inte är intresserad av ämnet???
Ang att bygga sidor efter vad som betalar bra är riktigt dåligt.. Jag kan säga så här att har jag chansen att välja mellan att få tex $5 per adsense click eller att få $0.15 per click så väljer jag det första alla dagar i veckan .. Sen hur du gör vet jag inte men varför inte dela med dig av dina kunskaper??
Citat:
Hur generarar man bra innehåll? Om det är betalada skribenter så är det sin sak, men då genereras inte heller innehållet. Detta är också helt missvisande eller helt fel. Välj själv.
|
Helt fel att använda ghostwriters??? Rätt eller fel vet jag inte men det funkar jäkla bra för oss och våra klienter..
Vi använder oss av olika softwares så mycket vi bara kan av flera anledningar och till flera olika projekt, inte bara för adsense utan tex även för att tracka våra adwords annonser, kolla våra länkar, aff annonser o mycket annat .. Det sparar enormt med tid o pengar men eftersom man inte får dra in pengar på det man gör enligt många här så är det också kanske fel?
Citat:
Jag skulle faktiskt vilja säga att du har fel i mycket som du skriver och denna texten berättar egentligen inte mer än att du har lyckats med metoder som nämns ovan. Metoder som många webmasters inte ens skulle tänka på att använda sig av, samtidigt som du upprepande gånger berättar att ni har tjänat feta $$$$$ på detta. Vill du rekommendera andra att använda sig av dessa metoder? Eller vill du får beröm för ditt "framgångsrika" resultat? Bara för du inte blivit tillrättadvisad av Google betyder det inte att du gör rätt. Har du frågat Google vad de tycker om dina sidor?
|
Vi har alla olika mål med vad vi gör men om det är så fel det jag gör o har gjort i åratal, varför inte då skriva hur du skulle ha gjort det istället för att bara hacka ner på andra? Dela med dig av dina kunskaper o ideer istället.. Skulle vara intressant att ta del hur du arbetar och samtidigt så kan man bolla ideer fram o tillbaka..
Jag rekommenderar alla som är intresserade av att använda sig av SEO och artikelmarknadsföring... Absolut! Om du orkar läsa hela tråden så står det att vi har mkt bra samarbete med google och har haft det i åratal.. Många av våra metoder tar tid att lära sig, är inte det billigaste eller den enklaste vägen att börja på men vem har sagt att IM är enkelt..
Du har dina mål med dina sidor o vi har våra men bara för att vi inte har samma mål eller arbetar på lika sätt så skriver jag inte att ditt sätt att jobba på är helt felaktigt då jag inte vet mycket vad du gör..
Citat:
Nu kan ju jag ha helt fel om dina sidor, fast jag syftar snarare på texten du skrivit och hur den tolkas. Jag har heller inte orkat läsa igenom ditt uppsats-inlägg på förra sidan så jag kan ha missat något, fast det förändrar inte det faktum vad du skrev i första inlägget.
|
Ett tips är att läsa hela tråden innan man ger sig in i en diskussion... Fredrik o alla andra... Lycka till med era projekt o har ni frågor om mina projekt så är det bara att köra på här.. Annars var inte rädd för att skriva o dela med er då det alltid är roligt o intressant att ta del av andras ideer..