Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
En viss fil fungerade fint. Sedan började jag ändra på den... först bytte jag databas.mdb till databas22.mdb, sedan började jag lägga till nya värden som skulle skrivas in:
Boat_id = Upload.Form("boat_id")
Deplacement = Upload.Form("deplacement")
Length = Upload.Form("length_overall")
Width = Upload.Form("width")
Depth = Upload.Form("depth")
Lite längre ner:
rst("Boat_id") = Boat_id
rst("Deplacement") = Deplacement
rst("Length" = Length
rst("Width") = Width
rst("Depth") = Depth
Liknande kod fanns redan och jag såg noga till att koden såg precis likadan ut som den koden. rst(".. o.s.v. dessutom kollade jag noggrant att det hette likadant i databasen.
Sedan skapade jag ett formulär i en PHP fil. Den gick vidare till ett annat PHP skript som med hjälp av Hidden-formulär skickade vidare informationen till asp-filen. Informationen hade också kompletterats där i den filen.
Nu när jag kör står det "Servern kan inte visa..", vilket beror på ett programmeringsfel. Kan det vara så att Upload.Form inte längre fungerar eftersom jag skickade vidare datan med Hidden? Hur löser jag detta? En del data som skickas är uppladdningsdata, laddar nämligen upp filer som en del av proccessen men jag måste verkligen ha den där mellansidan för att komplettera och hämta info ur en MySQL-databas (som jag inte kan komma åt från ASP, därav PHP)...
Tack på förhand!
|