Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Är 600 dyrt? Det är ju BILLIGT Du kan ju räkna med att du har redundans på el och internetförbindelse som ingår och en tillgänglighet som är höge än du hittar på alla lågprisställen.
Det fins nju några som säljer co-location för ett par hundralappar, men det är ingen seriös business i mina ögon. Bara elen och internetförbindelsen borde kosta det och att sedan hävda att man kan lämna god service tycker jag är löjeväckande.
600 är billigt.
|
Jag hävdar motsatsen, i vinstmarginal klarar man ändå ha hög % och låga priser. Och går lämmna god service.
Men kan hålla med att jour/service inte går ha så mycket billigare utan där får man fakturera kunder normal konsult taxa.
Sedan har dom stora leverantörer poffat sin el med, och då känns det att du antagligen kastar bort många tusen helt i onödan.
|
Det är ju skillnad på hosting och hosting.
Stora leverantörer som har mycket personal, egna lokaler och bygger sina egna nät är givetvis dyrare än enmansföretag som inte
äger sin egen utrustning eller lokaler.
Man väljer hosting efter plånbok och krav. Mindre firmor vs Telia, Telecity mfl spelar inte riktigt i samma liga.