Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-28, 15:26 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Är 600 dyrt? Det är ju BILLIGT Du kan ju räkna med att du har redundans på el och internetförbindelse som ingår och en tillgänglighet som är höge än du hittar på alla lågprisställen.
Det fins nju några som säljer co-location för ett par hundralappar, men det är ingen seriös business i mina ögon. Bara elen och internetförbindelsen borde kosta det och att sedan hävda att man kan lämna god service tycker jag är löjeväckande.
600 är billigt.

Jag hävdar motsatsen, i vinstmarginal klarar man ändå ha hög % och låga priser. Och går lämmna god service.

Men kan hålla med att jour/service inte går ha så mycket billigare utan där får man fakturera kunder normal konsult taxa.

Sedan har dom stora leverantörer poffat sin el med, och då känns det att du antagligen kastar bort många tusen helt i onödan.

Citat:
Originally posted by -klein@Jul 28 2007, 14:35
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Om du endast ska ställa en server så går i stort sätt alla dom stora och bra bort.
Enda stora och bra leverantör är väl Bahnhof då.
Bahnhof är sunk. Finns en del intressanta historien om detta företag. Hur en del webhotell har fått rädda sin servrar nattetid ifrån dem , för risken att få maskinerna inlåsta har varit överhängade då man har lurat in folk ockeravtal.

Tekniskt och stabilitet är dock jävligt bra, sedan om deras avtal och personerna som hanterar försäljning/ekonomi är helt borta är väl en annan sak.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat