Citat:
Originally posted by viper@Apr 1 2003, 02:15 PM
Det är väll bara spara allt då i någorlunda ordning i en pärm eller något liknande.
Ps. detta forumet är ganska dött nu för tiden
|
Japp det duger, jag har gjort så att jag sparar alla kvitton i en pärm och alla fakturor i en.
Sedan har jag även bokföringen i exel i datorn så att jag löpande ser hur resultatet ligger till hur momsläget är osv.
Dom 25% i moms som du måste läga på på allt du säljer är väll det som höjer priset mest när man går från hobby till företag.
Tänk även på att skicka med ett riktigt kvitto/faktura till kunden med org nummer osv, kolla på fakturor från andra företag för att se hur den ska utformas.
En enkel webshop med varukorg där beställningen skickas med sendmail till en emailadress finns att hitta gratis lite varstanns, jag använde en som heter jshop och modifierade den, men jag tror att dom har börjat ta betalt nu.
Edit: Hoppsan en sån gammal tråd, ursäkta att jag släpade upp den till ytan.