Citat:
Ursprungligen postat av Oskar Lindgren
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJ
Kommer ihåg att www.cs-manager.com hade något med sverok att göra när jag spelade det för nått år sen. De följde deras regler och skapade en styrelse och hade möten osv :P De lär ju ha tjänat rätt så mycket på det, men jag vet inte.. Men om en sån sida blir accepterade så kan det väl inte vara så svårt tycker man?
|
Antar att det rör sig om csm-spelforening?
I deras årsmöte 2005, som finns på http:// www. csm-spelforening .se/download.php?id=17 kan man läsa "360 000kr - Medlemsavgifter till cs-manager.com för förenings medlemar". Om man läser på sida två verkar 300k komma från sverok, kan det stämma?
|
Japp, det är föreningen.
Det kan mycket väl stämma. Jag vet inte hur det ser ut (var som sagt något år sen jag var medlem där) men då fick man i alla fall välja mellan att antingen gå med i deras spelförening när man reggade sig (=gratis för användaren) eller betala av medlemsavgift på några tior.
Detta gällde de svenska användarna. Sen så finns det ju på ett antal andra språk också. Så de här killarna gör sig nog fina pengar

Dels för pengar från sverok för svenska medlemmar, sen medlemsavgift av utländska och sen så kostar en massa saker i spelet pengar också. ( Members: 31 048

)