|
Medlem
|
|
Reg.datum: May 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
Det är klart att 99 kronor kan uppfattas som högt om man köper saker som inte kostar många hundra kronor. Om du dessutom väljer att betala med faktura så läggs det en faktureringsavgift på 49 kronor.
Handlar du däremot för 500+ så ser jag egentligen inte några problem med frakten.
Hur vore det om du skulle ha en speciell frakt för skrymmande/tunga saker?
Jag har ju också en webbutik där vi för närvarande har en enhetsfrakt på 65 kronor, vilket vi tycker är en rimlig gräns för oss. Denna fraktkostnaden var densamma för samtliga varor tidigare men vi har lagt till en fraktkostnad på 200 kronor på ett fåtal varor som väger upp mot 20 kilo, t.ex. eldfat. På produktinformation för dessa varor framgår det väldigt tydligt att frakten är 200 kronor samt att det framgår i köpvillkoren vilka varor som är undantagna enhetsfrakten på 65 kronor och istället har en fraktkostnad på 200 kronor.
Det är hittills inga som har klagat över någon av dessa fraktkostnader och vi säljer ett par varor i veckan med den högre fraktklassen.
Kanske vore detta något att implementera för dig vilket skulle göra att du får en möjlighet att sänka din lägre enhetsfrakt? Hur som helst, som kund hos dig hade jag nog upprörts mer över en faktureringsavgift på 49 kronor som läggs ovanpå fraktkostnaden på 99 kronor. Det är rätt saftigt med pengar om man bara beställer för säg 2-300 kronor.
// Andreas
|