Citat:
Originally posted by SweCat@Jul 19 2007, 20:37
Kan vara så, men samtidigt står det längst upp på förstasidan på bästa exponeringsplats.
Man ser frakten efter man fyllt i namn och adress och kommer till steget där man väljer betalsätt.
Trots att frakten står i ordervillkoren, på förstasidan och syns i kassan innan man väljer att bekräfta sin order så är kunderna arga.
I dag exempelvis hade jag en kund som ringde och skällde rejält för att jag skickat hennes order när frakten var en tredjedel av ordern.
Hon menade att fast hon sett frakten när hon beställde så kunde hon aldrig tror att vi verklgien skulle låta henne betala den när hon bara beställt varor för 250 kr. Enl henne borde vi då kontaktat henne och frågat om hon verkligen ville ha sin order.....suck.
Jag kanske är extra gnällig i dag, men det var efter det jag började fundera är det mina kunder som inte är kloka eller jag som gör ngt fel vid informationen eller är frakten satt för högt.
|
99:- för frakt är väl rätt billigt, generellt sätt. Men har man produkter för 10:- tror jag man måste vara extra noga att påpeka frakten tidigt och tydligt. Där den nämns på första-sidan tror jag inte många märker den, speciellt inte förstagångskunder som snabbt vill se om du har några produkter de vill ha, och ordervillkor online är nog lika sällan folk läser som garanti-/försäkrings-utskrifterna som skrivs under i elektronikbutikerna (vilket är mycket sällan).
Visst har dom inte mycket rätt att gnälla om de nu sett totalpriset med frakt och är på det klara att de inte har fullgjort beställningen, men jag tror att du kan bli av med åtminstonde en del av dom om du visar en sammanfattning av beställning + pris innan man fyller i sina kunduppgifter.