Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-19, 21:37 #12
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Citat:
Originally posted by WizKid@Jul 19 2007, 21:20
Kan det vara pga att man inte ser frakten förrän väldigt sent när man beställer? Testade att lägga en sak i kundvagnen för 165kr och ser då totalsumman 165kr och sen klickar på på till kassan där jag måste fylla i namn, adress mm. När kommer jag se totalsumma inklusive frakt? Dina kunder låter kanske lite väl arga men det kanske är så att de tänkt köpa något och ser inte frakten förrän väldigt sent och blir då arga.
Kan vara så, men samtidigt står det längst upp på förstasidan på bästa exponeringsplats.

Man ser frakten efter man fyllt i namn och adress och kommer till steget där man väljer betalsätt.

Trots att frakten står i ordervillkoren, på förstasidan och syns i kassan innan man väljer att bekräfta sin order så är kunderna arga.
I dag exempelvis hade jag en kund som ringde och skällde rejält för att jag skickat hennes order när frakten var en tredjedel av ordern.
Hon menade att fast hon sett frakten när hon beställde så kunde hon aldrig tror att vi verklgien skulle låta henne betala den när hon bara beställt varor för 250 kr. Enl henne borde vi då kontaktat henne och frågat om hon verkligen ville ha sin order.....suck.

Jag kanske är extra gnällig i dag, men det var efter det jag började fundera är det mina kunder som inte är kloka eller jag som gör ngt fel vid informationen eller är frakten satt för högt.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat