Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-19, 14:45 #10
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Jul 19 2007, 00:07
Jag kanske är fel person att uttala mig då jag aldrig betalat för annonsering, men om man läser era inlägg om "vart" ni har annonserat så kanske inte felet är på sajten, utan till vilka man riktar sin annonsering mot.

Som i Hej123:s fall, om man annonserar om just "poker" i dvdforum så kan jag tänka mig att besökarna på det forumet antingen är:

1, målgrupp som har film och hembio som största intresse, inte poker.
2, målgrupp som har sett 2000 andra annonser om poker då dom hänger på andra forum
3, målgrupp som "lärt" sig ignorera annonser efter antal år på nätet.

Bara min egna teori förstås, men det kan ju vara så. Sedan vet jag inte om det är 100% rätt att bara räkna clicks på en banner eller liknande. Ibland kan jag se många lockande banners och erbjudande, men jag kanske inte just då orkar klicka på den för att se erbjudandet. Men minnet lägger till sajten i bakhuvudet till senare. Så man kanske betalar för exponering av sitt företagsnamn/sajt/erbjudande med?

I de fallen ni har annonserat, har ni fått uppgifter om hur många impressions ni har haft då?
Du har delvis rätt om att den folk på dvdforum/flashback har lärt sig ignorera annonsering eftersom de varit på internet så länge. Och dfet är något man lärt sig och efter dessa två köp har jag aldrig lagt en krona på liknande reklam.

Dock måste jag poängtera att flashback och dvdforum är min målgrupp. Min målgrupp är folk som ALDRIG provat poker, aldrig haft ett pokerkonto, och aldrig satt in egna pengar.

Min annonsering på en pokersida skulle därför ge mig 0 värde.

Jag är heller inte ute efter att bygga något varumärke, så exponering är bortkastade pengar för mig.
Hej123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat