Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-13, 17:03 #6
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Dado2007@Jul 13 2007, 10:52
Hej.

Jag är ute efter en gammal tidningsartikel om en kille/ung man som har tjännat tiotals miljonär kronor på internet (vet inte om han hade ngn porrsida eller liknande) och ringde skatteverket för att berätta att han är skylldigt att betala flera miljonär kronor i skatt. De trodde inte honnom först, men sedan vissade sig att killen talade sanningen. Han var från Göteborg (Kortedala, Angared eller Bersjön) och denna artikeln kom för 4-5 år sedan i Aftonbladet och i GP. Jag har försökt att hitta den men utan att lyckas.
Jag tror att den var ägare till free6.com.
Vet ni ngt om den här händelsen - skriv gärna eller PM-a mig.

Jag är väldigt tacksam för alla Era svar

/Dado
Har för mig att killen tjänade 26 milj som han undrade hur han skulle skatta för. Detta var inte free 6 . com men han var med i samma "dokumentär" som ägaren till free 6 . Denna gick för ett antal år sedan på svt det var även med om att någon amerikan hade reggat fel stavningar på Britney Spears och tjänat miljoner på detta.

Åter till killen från Angered, har starkt för mig att detta var 2003 det pratades om detta. Pengarna bör han alltså tjänat 2002. Vet att det tom togs upp i Dagens eko några gånger.
MSI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat