Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-13, 16:51 #25
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av omid
Citat:
Ursprungligen postat av PRQ
a ) filmer tas bort enbart vid uppenbara lagbrott
b ) upphovsrättsrelaterade klagomål måste skickas i pappersform och inkludera bevis på vem som har upphovsrätten
samt något som inte har ett dyft att göra med censurfrihet/piratism/etc, nämligen
Om jag vore en filmproducent och upptäckte min film på din sida. Varför tror du jag skulle bry mig om att skicka in ett klagomål på papper till dig och inte bara stämma er i domstol? Bara för att du säger "man måste klaga via papersformat" så gör det ju inte er handling att sprida mitt material mindre olagligt. Jag har ju inget behov av att bevisa för dig att filmen är min, utan jag behöver endast bevisa detta för en domstol och jag vinner målet och du blir skadeståndsskyldig.
Anledningen till att TPB klarar sig fint är just att de inte hostar olagligt material själva utan bara lagrar meta data. Något som i bästa fall är lite i en gråzon. Men nu säger du att du ska ha hela filmer på era burkar och sprida detta fritt, och sedan strunta i när folk klagar om dem inte går genom en onödigt komplicerad klagoprocess.
Eller missförstod jag vad sajten ska innehålla?

Utan att vara insatt i ämnet något vidare så har jag svårt att tro att TVB kommer att hosta hela filmer.. Förmodligen kommer det att fungera precis som TPB gör idag. Via p2p tekniken. Vi har ju fler "TV" projekt som använder p2p..

googla gärna på "p2p tv"..
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat