Jag är fan helt värdelös på det här...
Jag antar att jag måste sätta upp en VirtualHost-tagg för varje projekt i webbkatalogen.
Sedan måste varje sådan tagg reagera på ett ip / namn och sedan därigenom ändra documentroot.
Jag förerar namn framför ip (om det nu är alternativen som finns) då dessa går att komma ihåg. Men ännu fränare vore det om den automatiskt fattade att den skulle sätta en ny root för alla kataloger i www.
alltså
c:/www/projekt1 => documentroot projekt1
c:/www/ost => documentroot ost
Men det kanske inte går att trolla på det sättet?
Men i alla fall, måste jag in och gräva bland dns-prylar och liknande för att få igång det här? Jag har kollat lite på apaches dokumentation men eftersom jag inte fattar ett skit om servrar (eller ens vet hur man gör dns-inställningar i windows xp) så känner jag mig lite lost.
Vill någon vänlig själ dela med sig av erfarenheter kanske? Det vore guld att få ordning på detta innan man slösat bort mer tid på att "gå runt" problemet i all evighet som jag redan har gjort under alla år.
Min första test ser ut såhär:
<VirtualHost *>
ServerName
www.dit.xx
DocumentRoot "C:/www/dit"
</VirtualHost>
Då vill jag ju att documentroot ska ändras bara om jag skriver
www.dit.xx men första upptäckten är ju att denna vhost reagerar även på rotkatalogen... Så det där måste jag ju ha fattat rejält fel.
Sen hur jag får
www.dit.xx att fungera får bli nästa steg.

Tack tack