Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-08, 07:15 #42
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by bjoahl@Jul 7 2007, 22:14
Man kan ju iaf konstatera att TPB gjorde årets sämsta mediakommunikationsinsats på nyheterna... snacka om självmål... med en sådan fin PR-möjlighet som ses av nästan varenda kotte (ovärderligt!) ger man ett intryck att grundaren är uteliggare...

Skulle man ställt dit en slips istället som förklarar att det handlar om politiskt förbjuda ett företag, arbetstillfällen, facket, miljonbelopp, kräva RPS generaldirektörs avgång och lite annat journalistiskt godis...
De ringde och väckte mig när jag sov middag, OK?!
Det klipptes för övrigt extremt mycket - jag lät betydligt bättre i intervjun som helhet (det här är typ femtioelfte gången jag är med i TV, så jag börjar kunna det här nu... Se t.ex. SVTs in-depth-inslag om mig, TPB och PRQ som finns på webben).

Dessutom är TPB inget företag och saknar således arbetstillfällen, fackengagemang, miljoninkomster, etc. Och absolut inga slipsnissar! Jag är allergisk mot slipsnissar!

För övrigt ska vi på eget initiativ försöka få till ett bra samarbete med (rätt personer på) Polisen angående rapportering och spårning av det fåtal misstänkta barnporrtorrents som dyker/dykt upp. Detta har inget med filtreringshotet att göra (vi viker oss INTE för utpressning), utan handlar om att vi avskyr barnporr, aldrig fått minsta lilla respons när våra moderatorer rapporterat misstänkt BP, och nu fått bekräftat att nuvarande modell - att rapportera via gängse kanaler - definitivt inte fungerar. Polisen kan ju ha stor nytta av vår kunskap kring hur torrents funkar och tekniska bevis som t.ex. dumpar av trackerburkarnas state för en viss torrent, etc i en utredning, något de aldrig begärt (de har ju som sagt aldrig hört av sig över huvud taget trots att både användare och moderatorer rapporterat torrents)...

PS. Jag har säkert sagt detta tidigare här på WN, men det som berörs av ett eventuellt BP-filter är ca 10% av TPBs totala trafik. Ingen nerstängning här inte. Det skulle knappt märkas någon annanstans än hos Polisens och bredbandsleverantörernas klagomurar. Jag spår ju ett slut på RKP-ISP-samarbetet av rent kommersiella skäl om de verkligen blockar TPB. Dessutom ska våra attack-advokater kolla på om RKP inte begår avtalsbrott om de blockar siter som i sig inte innehåller barnporr.

(Lite virrigt kanske - får väl skylla på tiden)
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat