|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jan 2004
|
Hej Fredrik-Loopia och andra intresserade.
Jag är i kontakt med er, det var därför jag ställde en väldigt ospecifik fråga här i forumet. Än så länge är den enda reaktion jag fått att jag får skylla mig själv, eftersom det är mitt ansvar att domänen förnyas.
Kort händelseförlopp:
Domänen registrerades på ett Loopia DNS konto.
Domänen skulle byta betalningsansvarig, vilket också skedde. Jag har en originalfaktura ställd till den tidigare betalningsmottagaren samt en korrigerad med mig som mottagare.
Någon gång efter att så skett fram tills dagens datum har "faktuereringskonfigurationen" försvunnit från Loopias system. Enligt registry beror detta på att domänen har tagits bort och lagts till i ett Loopia DNS konto. Jag vet ännu inte om det avser den flytt mellan konton som var för att byta betalningsmottagare eller inte, eftersom ni inte kunde se vilket datum det skett.
I min kontakt med Loopia registry ställde jag 5 frågor coh fick enbart ett halvt svar på fråga 1. Resten ser jag fortfarande fram emot att få besvarade.
Vid vilket tillfälle togs faktureringskonfigurationen bort?
Vad ersattes den med?
På vilket sätt informerar Loopia om att faktureringen kommer att upphöra?
Hur kan jag som kund vara säker på att faktureringskonfiguration inte försvinner från andra domäner?
och framförallt
Utan att vara knutit till denna specifika domänfråga, är det rimligt att kund betalar för extrakostnader som uppstår när en leverantör inte uppfyller sina åtaganden?
|