 |
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
|
Det har väl hänt några gånger att jag råkat ut för samma sak och jag anser inte att det finns några generella regler hur man skall hantera det.
Är det en spydig, otrevlig, arrogant förälder som ringer och menar på att vi är idioter som skickar grejer till hans barn. Då får jag alla taggar utåt och jävlas gärna tillbaka och försöker få dom att betala frakt och hanteringskostnader.
Är det däremot en trevlig förälder som ringer som har förståelse för både vårt och deras problem så är det en helt annan sak, då brukar jag be dom att gå till utlämningsstället och förklara läget och säga att försändelsen skall gå i retur till oss omgående. Då skickar jag ingen faktura på outlöst postförskott.
Oavsett förälder så lägger jag in en spärr i vårt system på "kunden" i fråga så att det inte upprepas. Jag ser det som en del i hela businessen och nåt man måste räkna med.
Jag uppskattar att ca 90% är trevliga och slipper undan med en spärr i vårt system.
Soliga hälsningar från Thailand // Mats
|