|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
|
Om man tittar på Catwebb ur en vinkel som jag brukar se på sidor så blir man lite konfunderad.
Jag letar ofta "vanliga" sidor att annonsera på och lika förvånad blir jag nästan varje gång när man mejlar och frågar hur många unika besökare sidan i fråga har.
I 19 fall av 20 får man ett svar om att det är ofantligt mycket mer trafik än vad dom själva uppger vid första kontakten.
Jag kräver ALLTID att sidor som jag annonserar på visar upp en "tredje-parts-räknare" så att man kan få ett ärligt svar. Jag lägger 20-30.000.-/månaden på annonsering så jag är väldigt noga med var jag stoppar mina slantar.
I Catwebb's fall så kan man se 3 olika uppgifter om besökarantal, om man klickar på "Marknadsföring" kan man läsa följande:
"Hur många besökare kommer att se min annons?
Catwebb har idag drygt 2000 unika besökare per/dag (60000/månad) så din annons blir väl exponerad. Hur många som verkligen blir intresserade att besöka din tjänst beror på hur intressant din annons och tjänst är..."
Tittar man på Catwebb's profil här i forumet så är det 5000 och på hemsidan som Pekay skrev 10.000. Vi har alltså 3 olika siffror... Varför inte installera en tredje-parts-räknare" på sidan så är det slut tjafsat om den saken.
Är det förresten nån som har någon vettig sida med ett "ärligt" bra besökar-antal
som vill ha en seriös sexshop som annonsör?
// Mats
|