Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat
Där hade vi ett omvänt problem. Vi krävde inte inloggning utan man kunde handla direkt, MEN då när kudnerna återvände fick vi problem eftersom de då antog att de hade ett konto i butiken och försökte logga in. ca 98% av våra återvändande kunder klagade på detta, så numer så gör vi en form av registrering i alla fall.
Vi fick helt enkelt kundanpassa oss till ngt vi inte ville ha.... så kan det gå. Ibland vet inte vi e-handlare heller vad kunden vill ha :-)
Inloggningar är alltså inte alltid negativt
|
Jag kräver inte inloggning i någon av mina butiker och jag har aldrig (eller mycket sällan) haft problem med kunder som försökt logga in utan konto. Kan du beskriva en typisk situation i din butik där besökaren upplevde problem?
I övrigt så tycker jag att ditt upplägg verkar bra. Dvs att erbjuda kunden ett konto, men att inte tvinga på henne/honom det.
|
Kund har handlat en gång och skrivit in sina uppgifter, när samma kund kommer tillbaka så vill de slippa skriva in uppgifterna och försöker använda logga in fuktionen genom att ange sin epostadress samt bara trycka enter som de gör på många andra sajter där de har konto. Men eftersom de inte är registrerade hos oss automatiskt så uppstår problem. De får felsida där de står att de inte finns registrerade och ombeds skapa ett konto. då tycker kunden att det är besvärligt och skickar ett mail och vill att alla som handlar automatiskt ska få ett konto för hur ska de förstå att de inte har ett konto hos oss när de handlat tidigare för så är det ju på alla anda ställen....... SUCK.
Samma sak när de sedan vill logga in för att se orderns utveckling, har de inte konto så kan de inte göra det, men de tror i alla fall att det ska gå....
Många klagomål har jag fått på dessa två saker. Kan vara så att mina kunder är inte så datormogna eller internetmogna alla gånger.