Visa ett inlägg
Oläst 2007-07-03, 00:20 #28
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Originally posted by www.ericssonstrading.se@May 8 2007, 14:11
Goddagens, första inlägget för mig här. Jag driver idag www.ericssonstrading.se och jag lägger idag ca 150 :- / dag i sponsrade länkar. Min fråga till er slipade rävar är vad en optimering av min sida på ca 20-30 ord bör kosta och hur ni tror den investeringen står sig mot att fortsätta köpa sponsrade länkar? Finns det tips på bra seriösa Företag så mottages även detta tacksamt. Tack på förhand
Personligen tycker jag SEO alltid är bättre.
Skall du anlita ett företag, eller en erfaren person... så tänk bla.a på följande:

- personen som skall optimera din sida bör tänka långsiktigt. En 2 års plan minst.
- anlita aldrig ett seo-företag som lovar en snabb effekt och klättring på sökresultatsidorna.
- satsa på inlänkar, se dock upp med "länkfarmar" och länkkataloger med låg trust och trustrank.
- köp inlänkar från sidor också (ej länkkataloger) med hög trust och trustrank. Köp ej per månad, helst 9-12 månader per omgång.
- variera med ankartexter, dvs skriv ej samma sak på varje inlänk.
- har du viktiga undersidor? satsa då på inlänkar och mer info på de sidorna.
- skapa mer unikt content på din webbplats.
- ha bra intern länkstruktur och struktur på kategorier
- m.m.

Vad 20-30 sökord skall kosta är inte så svårt att ta reda på, om man i alla lägen lägger sin fokus på att ha en gedigen webbstruktur rakt igenom sidan. Vissa ord kommer bli optimerade utan att man ens lagt mycket fokus på de orden.
Men för ex. 3000 kr / mån kommer man rätt långt i sin optimering.

Under det första året, skulle jag kunna ge som tips att fortsätta med sponsrade länkar, tills dess att seo:n ger effekt.

Lycka till!
Du är välkommen att PM:a mig om du skulle undra mer.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat