Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Citat:
Ursprungligen postat av elprisguiden
Det är bristen på bra inlägg som gör mej mer oroad.
|
True, det är inte ofta man ser spontant informella inlägg här på WN längre. Det finns en del personer som har gjort försök att skapa en sådan kultur men när folk lägger mer energi på att whina på "besserwissers och smutskastare" än att själva försöka bidra så är det ett slutande plan.
Vart är inläggen från stefanhansson som är genuint informella, utan egenintresse och som bidrar till forumet? "Mest aktiv i: Domännamn". Yeah, hell yeah.
Häromdagen hittade jag till den här tråden på webmaster world, http://www.webmasterworld.com/ecommerce/3363305.htm - varför finns det inga sådana initativ i sverige? För att det inte behövs? För att det är sådan ankdamm att vi tror att man inte kan dela med sig av ett enda tips utan att bli omkörda av konkurrenter?
När jag söker svaren på frågor. na jag inte kan lösa själv är det icq/msn som gäller, inte ankdammen WN. Särskilt inte när forumet är fyllt av domänspekulanter som inte ens har en riktig sida i sin profil. Bombasm.com? "Besök webshopen för intressanta erbjudanden".. mera banners.. snälla stefan hansson, berätta vad ditt bidrag senaste halvåret har varit till .SE i stora drag. Bortsett från att kalla dem som gör WN till det är för besserwissers?
Konstruktivt förslag för bättring på WN; spikade trådar med informell info (Hans tråd om trustrank är tex ett sådant exempel). Detta skulle ge ett incitament för dem med verklig kunskap att ta sig tid att samla dem här på WN. Ge lite perks som att en låst tråd även kompletteras med kontaktuppgifter till den ursprungliga författaren. Skriv in i reglerna för forumet att man får vara hur taskig man vill bara man har rätt :P
|
Jadu, vad har jag kreativt tillfört detta forum, ingenting tydligen!

Det är just det som är poängen, jag orkar inte komma med nåt till detta forum längre. För så fort man skriver ett inlägg så kommer 7000 andra kommentarer om andra saker än det jag skrev om. Min privata sida är min privata sida, jag skaffade bara den för att ha som mailadress. Så du kanske förstår att tiden jag lagt ner på att skapa en site med annat än banners att kunna åka snålskjuts på kändes högst onödigt. Om du vill kan jag ta bort siten(nu kommer det väl kommenteras och besserwissas om uttrycket och sägas "kallar du det för en site!?"

) så slipper vi den diskussionen också. Det är just detta jag menar med besserwissers och smutskastare, det känns ibland som att ha gammelgubben som är gårdspolisen/gatans laghållare som granne då man ser vad vissa skriver och hur vissa agerar här. Man gnäller bara för att gnälla, och kan kommentera allt om inget egentligen. Ganska sjukt att så många här som är så framgångsrika i sin profession ändå verkar känna sig så tom och misslyckade inombords. Retorik och psykologi går ofta hand i hand, det man inte säger och gör är det man säger och gör "Jag är inte rädd för dig" är oftare ett sätt att säga ATT man är rädd för nån. Dopaminsökare/Spänningssökare försöker bota sin rädsla och depression med att utsätta sig för fara och få känna att man inte är rädd och får ökad mängd dopamin som gör att man känner ett lyckorus precis som då man druckit alkohol. Samma sak som på detta forum, att genom att visa att man kan bättre får man glänsa över sin dåliga självkänsla som många verkar ha, och detta trots att man har bevisat för sig själv och andra att man är både smart, duktig och framgångsrik. Men tydligen är det ändå kvar gårdspoliser i många, gårdspoliser som gnäller och skäller för att få känna sig betydelsefull och bli sedda, detta då dem ofta är ensamma och känner sig så likaså. Nu var inte detta mening att bli nån uppsats i psykolgi, men jag valde att berätta detta för att kanske vissa som läser detta skall vakna till och inse att vara en besserwisser inte ger nåt. Men det är som alkisen som säger "jag är inte en alkis", för det gör bara den nyktra alkisen. Den riktiga alkisen förnekar, precis som alla andra försvarsmekanismer som människan använder för att skydda sig och sin fysiska såväl som psykiska överlevnad. Varför gnälla när det finns dem som har det värre, och det kommer alltid finnas dem som har det bättre. Men ändå gnäller man på både, kallas nog lite för svensk avundsjuka i reel form tror jag