Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-28, 17:35 #1
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Har ett litet dilemma och tänkte höra om någon kan säga ifall jag har rätt eller fel i det här fallet.

Jag och två andra studenter bor i en 4a som vi delar. Förra sommaren fick vi reda på att man kunde få hyresfritt 2 månader under sommaren, dvs man betalar 10 månader per år, förutsatt att man är student. Vi kunde dock inte få det retroaktivt för den sommaren enligt dem på telefon då vi pratade med dem i augusti.

Nu i början av juni åkte vi dit med våra studentkort och då menar de att vi var försent ute, vi skulle visat dem innan vi betalar in juni-hyran som betalades sista maj. Således får vi bara en gratishyra det här året, trots att vi blev lovade två per telefon i augusti förra året. Det nämndes inget bästföredatum på telefon.

Vad tror ni, har vi någon laga rätt att få två månader gratis även om vi betalat in en månad då vi inte skulle gjort det? Min kompis jag bor med som ringt sa att de hade påstått att våra pengar nu var deras iom att vi betalat. Låter väldigt märkligt tycker jag.

Slutligen har företaget i fråga en "värdegrund" under visionen på deras hemsida där följande går att läsa:
Citat:
# Affärsmässiga
- Våra beslut baseras på bedömningar som gör kunderna nöjda och är lönsamma för företaget

# Ansvarstagande
- Vi håller vad vi lovar och gör det vi säger

# Lyhörda
- Vi söker lösningar utifrån kundens behov och önskemål
Den verkar inte riktigt vattentät men det kanske inte har något med vårt ärende att göra. Värt att nämna dock.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat