Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-28, 03:06 #6
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Davve,

Det finns tre sätt
1) Tig om hjälp här på wn tills nån här mot all förmodan har hjälpt dig med alla dina problem
2) Anställ nån som löser dina problem.
3) Lös dem själv genom att läsa all tillgänglig information om problemen. Detta inkluderar åtminstonde att du besöker webbsidorna för all mjukvara du använder på din server och kontrollerar att du inte kör någon version som är sårbar för säkerhetsproblem. Att du kollar igenom all din egenhändigt skapade kod efter uppenbara brister, XSS-injections, SQL-injections, filuppladdningar, inloggningar osv. Sedan bör du även ta reda på lite mera konkret fakta om säkerhet på internet, kanske tom delta i en kurs på högskolenivå för att få de abstrakta bitarna lite klarar för dig.

Det du håller på med nu, dvs famla i mörker kommer inte att leda dig eller någon annan här på forumet till en särskilt ljusare framtid.

Ang. sluta läsa trådar, tyvärr finns ingen ignore-funktion och jag har det inte heller den funktionen i huvudet - om du vill kan jag börja anmäla dina trådar till moderatorerna så att dem kanske tas bort istället. Det skulle funka för mig....
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat