EU-betalningar ska jämställas med betalningar inom landet och får därför inte kosta mer än det gör inom landet enligt någon EU-lag.
Jag jobbar på Nordea och vår prislista hittar du
här. Normalbetalning inom EU, vilken bank du vill, via Nordeas Internettjänst kostar
0 kr. Utanför EU kostar den via Internettjänsten 30kr.
Jämför gärna med andra banker och bilda er en egen uppfattning om prisbilden.
Citat:
Jag kryssar alltid i att mottagern betalar kostnaden, har hittills aldrig hört nåt gnäll från någon av mina leverantörer så det kan väl inte vara så himla dyrt för dom...
// Mats
|
Bland alla de utlandsbetalningar jag hjälpt till med (runt 50st) är detta standard när man betalar räkningar. Ska man skicka pengar till sin fattiga familj i land U brukar det dock vara tämligen vanligt att man betalar även mottagarens kostnader.
Citat:
Vi har likaså en årskostnad för företagspaketet på 1250kr, då ingår Mastercard Företagskort årsavgift, internetbank samt Bankgiro, hur ser det ut för er som har andra banker, nån som lyckats förhandla bort denna avgift?
// dannel77
|
Kan bara tala för Nordea.
Plusgirokonto med tillhörande Plusgironummer kostar 400kr / år.
Mastercard företagskort kostar 288kr / år.
Att koppla ditt befintliga bankgiro till detta nya bankkonto som även tjänar som ett plusgirokonto är fullt möjligt. Du kan då använda både plusgirot och bankgirot mot kunder och du får pengarna till samma konto. På hemsidan står tyvärr inget pris för detta utan man måste kontakta Nordea. Vet inte vad det kostar då jag inte jobbar på företagssidan. Tror dock att du kommer en bit under 1200kr / år och då har du och dina inbetalande kunder möjlighet att använda båda Plus- och bankgiro.