Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-23, 14:45 #3
Buffi Buffi är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2007
Buffi Buffi är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2007
Jag har inte jobbat med något annat ramverk än django, och vågar därför ej uttala mig så mycket jämfört med t.ex. turbogears som jag bara kikat på.
Jag tycker dock att template-systemet i django är lysande, då det ju inte låter en embedda kod hur som hellst vilket forcerar en bra separation mellan design och kod.
Att man "tvingas" skriva template-tags/filter för att embedda grejer som behöver kontroll över modellerna är oftast skitbra då man får en massa bra generella filter/tags.

Tycker även att generic views i django är helt lysande. Man sparar galet mycket tid på det, främst när man ska göra någon form av listning av objekt.

Sen så har ju django ett skiiiitbra admininterface som ju brukar ses som en av dom direkta fördelarna mot andra frameworks

Jag är dock helnyfiken på turbogears och pylons och kommer förmodligen koda nåt projekt i något av dem inom en rimlig framtid, även om jag verkligen gillar django. Vidga vyer and all that.

Det är helt sjukt hur mycket bättre ens kod blir när man jobbar med ett ordentligt framework i alla fall. Om man jämför med min spaghetti-phpkod som jag skrev tidigare så är det verkligen som natt och dag.

edit: Sen så är det ju skönt att veta att django är ganska vältestat numera och skalar väldigt bra också
curse-gaming klarar ju t.ex. 500 000 sidvisningar / timme med django utan några problem
http://www.davidcramer.net/other/43/...pageshour.html
Buffi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat