Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-21, 07:18 #160
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar

Reg.datum: Jun 2006
Detta tyder på att ni är medvetna om problemet. Hämtat från er hemsida.

Citat:
If you are running Norton software (anti-virus, cookie-blocking or ad-blocking software) add 'tradedoubler.se' to the allowed domains list for cookies. Please consult your manual for further information. This will resolve the problem in most cases.
Min egen gissning är att så mycket som 10 - 20 % av alla användare blockerar era kakor medvetet eller omedvetet, vilket gör att vi affiliates inte får betalt. Det tycker jag att ni borde kompensera oss för.

Och försök inte dribbla bort genom att säga att ert system fungerar utan kakor, för det gör det inte. Jag vet mycket väl att tradedoubler anropas via en osynlig gif på sista sidan i köpprocessen. Men om användaren inte har en tradedoublerkaka så kan ni ju inte ni veta var klicket kom från, och därmed kan ni inte betala till affiliaten - utan har möjlighet att behålla pengarna i egen ficka.

Men det där har ni säkert bra statistik på. Hur många köp sker utan att ni vet vem som var affiliate? Borde ni inte dela ut dessa belopp (som säkert är väldigt stora) till era affiliates?
Blackex är inte uppkopplad