Citat:
Originally posted by Xamda@Jun 20 2007, 22:07
Helt rätt.
Vi har haft ett par av det slaget. Båda har fått gå, men man är väl för snäll...
De borde åkt tidigare. Finns ingen som helst anledning att godta något sådant i något företag - är man anställd skall man utföra sitt arbete, ingenting annat...
|
Jag håller med dig till viss del, men bara viss. Det beror helt på arbetsuppgifterna. Det viktiga är att den anställde levererar bästa möjliga resultat på sin arbetstid och att det som utförs är arbetsrelaterat eller av betydelse för att kunna fokusera på sitt arbete. Den som är utvecklare men deltar i wn.se-forum eller kollar in utvecklarforum tycker jag ska kunna göra det. Den som behöver ringa dagis, gå till kiropraktorn eller surfa fram fakta om en släktings sjukdom tycker jag ska kunna göra det eftersom den personen blir mer harmonisk, känner trygghet och utför sitt arbete bättre. Det förtroendet får inte missbrukas och givetvis ska så gott som det går samma arbetsresultat levereras. Däremot är det absolut förbjudet att göra saker som kan skada arbetsplatsen såsom just att porrsurfa, delta i politiska forum med företagets e-postadress, söka anställning på annat håll eller smita från sina arbetsuppgifter.