Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-20, 13:55 #4
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Mina föräldrar bor på ett ställe där de inte har fått möjlighet till vanligt bredband via t ex ADSL. De har skaffat sig Tele2:s mobila bredband och jag måste säga att jag är imponerad. Litet modem där man stoppar in tillhörande SIM-kort, kopplas in via USB och installerar sig själv. Därefter är det bara att köra. Har fungerat klockrent utan några som helst problem, bra uppkoppling utan att den tappar kontakt och det fungerar perfekt för vanlig surfning. De har 384 kbps hela tiden. Vad jag förstår klarar modemet även av hsdpa (Turbo 3G) men det finns inte hos dem och jag vet inte heller om det ingår.

Själv skaffade jag mig mobilt bredband via BBB innan förra sommaren. Där fick jag en kontantkortslösning med ett SIM-kort som stoppas in i en PCIMCIA och kör. Mycket sämre täckning är det med den, jag måste sitta på ett specifikt ställe hos mina föräldrar för att få täckning (inte smidigt). Mycket krångligare mjukvara som ofta kräver att jag tar ur och stoppar i PCIMCIA-kortet flera gånger då den hänger sig. Bra är dock att det inte finns någon månadsavgift, har fortfarande kvar pengar på den över ett år senare. Denna är dock gammal och BBB/Telenor har helt nya erbjudanden vet jag, dessa har jag dock inte testat.

Jag har inget att jämföra med men jag vet att Tele2 funkar mycket bra så det kan jag rekommendera. Jag tycker att 3G räcker mer än väl för vanlig surfning, mailande och uppladdning av filer som inte är allt för stora.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat