Ämne: Hjälp? x-)
Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-14, 12:09 #7
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Är du medveten om att du är på WebmasterNetwork? Prova Googla så hittar du säkerligen information mer kring hur du ska gå till väga; eller åtminstone ett mer lämpat forum, på din nivå.

Känns ju inte direkt som om kvalitetsnivån på WN fungerar så bra längre, trots den "utlovade" kontrollen av nya medlemmar?
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasjarnhall
Okej, nu kan jag inte hålla mig längre, jag hoppas verkligen att jag bara har missförstått det hela.
Hålla dig längre?

Citat:
Vad sjutton är det ni klagar på? Att killen inte vet något om ompekningar?
Senast jag kollade var detta ett forum för frågor. Måste man vara guru på nätverkskonfiguration för att räknas som webmaster? Det finns som bekant flera områden att vara "expert" på! Eller en webmaster kanske, uteslutande, sysslar med ompekningar av domännamn hela dagarna?

Personen i fråga ställde en helt utmärkt fråga, väl beskrivet, och förväntade sig nog ett svar och inte att bli nertryckt i skorna.
- "Kontrollera medlemmarna bättre"?
Frågan som sådan var det inget fel på, bara att det inte riktigt känns som om den hör hemma på ett professionellt forum för kommersiella webmasters. Tar man sig dessutom en titt på personens profil så kan man ju se att den inte direkt ger ett seriöst intryck som lever upp till den standard som WN sagt sig eftersträva och kräver enligt reglerna. Första inlägget som han gör är att fråga vad en domän är i princip. Är ju helheten man bör titta på för att avgöra hur seriöst det är eller ej. Handlar ju självklart inte om att man behöver vara nätverkstekniker men vet man inte vad en domän är så känns det som man har en bit kvar innan man är kommersiell webmaster som har saker här att tillföra.

Ligger man på en sån basic nivå som inlägget ovan finns det mängder med information att hitta bara genom en enkel sökning på Google som skulle ge svar på hans funderingar.

Citat:
- Du kanske skall ta dig en titt i spegeln!?

Men som sagt, hoppas verkligen att jag missat ett inlägg som kanske tagits bort eller så. För bättre omdömme än såhär hade jag nog hoppats att medlemmarna hade!
Ta mig en titt i spegeln? Utveckla gärna.. men menar du att mina inlägg eller frågor ligger på en låg nivå? Då kan du gärna hänvisa till de jag skrivit så jag får en bättre förståelse för vad jag har kunskap att hämta för att komma ikapp resten av WN:s medlemmar.