Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-14, 09:38 #8
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Idén är inte så dum, men som det redan har påpekats så bör man nog se utanför Sveriges gränser (också).

Men, varför skall man använda din tjänst istället för Blocket, Tradera eller vad man nu har för böjelse när det gäller att sälja online? Är den gratis? Är den specialanpassad? Kontrollerar den om ditt kort verkligen är mint som du säger? Finns det ett prisindex? Vad jag menar är att du måste erbjuda något som gör att man struntar i Blocket och väljer din sida.

En annan sak att fundera på är hur du skall nå ut. Hur berättar du för kortspelarna och samlarna att din tjänst finns och att den är bäst? Eftersom jag pysslar lite med hobbyspel så vet jag att det minsann inte är det lättaste alla gånger - dessa nischade grupper borde man nå enkelt, men när man börjar titta på det så blir man lätt deprimerad. De största webbplatserna är i själva verket en liten grupp på några hundra medlemmar som sitter och är hardcore, det finns inga vettiga tidningar att tala om och att annonsera brett är nog helt enkelt för brett...!

Men visst går det.
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat